Sunday, October 29, 2006

從敬畏到敬拜

我們所能從事的最偉大的活動是什麼呢?就是敬拜上帝!敬拜不是例行公事般草率地反覆祈求,也不是聆聽激動人心的音樂。查理.衛斯理說,敬拜乃是「陶醉在奇妙、摯愛和讚美中」的體驗。是敬畏激發出敬拜頌讚。

第一眼看到大峽谷,我驚嘆得說不出話來。開車載我去的朋友默默地站在我身邊,欣賞我的反應。那鬼斧神工的奇景震攝住了我,讓我不由自主地想到,這只不過是上帝榮美的一瞥而已。不過,我的敬畏,只是敬畏而已,還不是敬拜。

在我與聖經中的耶穌面對面時,我的反應就截然不同了。當我真正看到耶穌的榮美時,敬畏就變成了敬拜。是什麼抓住了我的心呢?是他毫無玷污的純潔:「你們中 間誰能指證我有罪呢?」(約翰福音8章46節)是他無人能比的智慧:「從來沒有像他這樣說話的」(約翰福音7章46節)。是他無限的憐憫:「他看見許多的 人,就憐憫他們」(馬太福音9章36節)。還有他無與倫比的尊榮:「就在他們面前變了形像」(馬太福音17章2節)。

當我看到福音書中的耶穌時,我的敬畏就變成了敬拜。我就屈身敬拜,像多馬一樣大呼:「我的主,我的上帝!」(約翰福音20章28節)VCG

靈命日糧 - 2006年10月29日

I used to expect great music during worship and any singing short of perfect is not acceptable to me. But one day during worship, a girl who is "musical challenged" was singing besdies me, and I can feel her longing for God through her singing. The lesson for me is to worship God from the heart, and not just be a spectator. We can worship God in many ways, whether it is singing, testifying, or loving others, so long that we are "in it". For me, worship time will always be a time of awe and love for God.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home